زمانی که یک وبمستر به دنبال این است که بتواند سایت خود را بهینه نموده و رنکینگ سایت خود را افزایش دهد، باید فعالیت هایی انجام دهد که به طور کلی این فعالیت ها را به دو دسته تقسیم می کنیم:

۱- On Page Seo (سئو داخلی)
این دسته از فعالیت ها، مربوط به اموری می شود که وبمستر در داخل سایت خود انجام می دهد تا سایت را بهینه کند برای مثال تولید محتوا، استفاده از تگ ها و…

۲- Off Page Seo (سئو خارجی)
در این دسته، شما فعالیت هایی انجام می دهید که بتوانید از طریق سایت های دیگران، سایت خود را بهینه کنید و از این طریق شما سایت خود را تبلیغ می کنید برای مثال شبکه های اجتماعی و…
در سئو خارجی، شما سعی می کنید که سایت خود را به صورت برون مرزی بهینه کنید و در نتیجه در تعامل با سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر قرار می گیرید و این سئو به مراتب در جذب کاربر بیشتر، موفق تر است.

تعریف سئوی off-page

بر خلاف سئوی On- page ، سئوی off-page اشاره به فعالیت در خارج از مرزهای صفحه وب دارد. مهم ترین آن عبارتند از:
۱- لینک سازی
۲- رسانه های اجتماعی
۳- social bookmarks
ما این ها را به جزئیات در زیر بررسی می کنیم اما ابتدا اجازه دهید در مورد اهمیت و مزایای سئوی off-page توضیح دهیم.

چرا سئوی off-page مهم است؟

موتورهای جستجو برای دهه ها در تلاش برای پیدا کردن راهی برای ارائه بهترین نتایج را به جستجوگران بوده اند. بدین منظور، آنها عوامل سئوی On- page برخی از عوامل دیگر کیفیت و سئوی off-page را برشمرده اند.
سئوی off-page نشانه های بسیار خوبی در مورد چگونگی درک جهان (وب سایت ها و کاربران دیگر) از وب سایتی خاص به آنها می دهد.یک وب سایت مفید توسط پیوند ها با وب سایت های دیگر در ارتباط استت و  در رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر، گوگل پلاس و غیره ) به آن اشاره شده و نیز بیشتر احتمال دارد که در میان جوامع کاربران هم فکر به لینک سازی در social bookmark ها بیافتند.

مزایای سئوی off-page برای صاحبان وب سایت ها چیست؟

یک استراتژی سئوی off-page موفق در بهینه سازی سایت مزایای ذیل را برای صاحبان وب سایت ایجاد می کند:
افزایش رتبه بندی : وب سایت در نتایج جستجو یا SERPs رتبه بالاتری خواهد یافت و این نیز به معنی ترافیک بیشتر است.
افزایش رتبه صفحه : رتبه صفحه یک عدد بین ۰ و ۱۰ است که اهمیت یک وب سایت را از لحاظ گوگل نشان می دهد. این سیستم توسط لری پیج (یکی از بنیانگذاران گوگل) اختراع شده و یکی از دلایلی است که گوگل در نشان دادن نتایج مربوطه به جستجوگران آنقدر موفق بوده است. رتبه صفحه امروز تنها یک عامل از ۲۵۰ عواملی است که گوگل برای رتبه بندی استفاده وب سایت استفاده می کند.
بیشتر در معرض قرار گرفتن : رتبه بندی عالیتر همچنین به معنای بیشتر در معرض قرار گرفتن است به این دلیل که: هنگامی که یک وب سایت در رتبه های بالاتر قرار گیرد، لینک های بیشتر، بازدیدکننده بیشتر داشته و بیشتر در رسانه های اجتماعی به آن اشاره می شود. این مانند یک توالی بی پایان از رویدادها است که در آن یکی منجر به دیگری و پس از آن به دیگری و غیره خواهد شد.

*از دوستان عزیز خواهشمندیم برای یاری ما درباره مطالب نظرات و پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال فرمائید*