شما در فرایند لینک سازی وقتی لینکی را ایجاد می‌کنید یا لینکی به شکل طبیعی برای سایت شما ایجاد می‌شود کلا به دو صورت، لینک فالو (follow) و یا لینک نوفالو (nofollow) می‌باشد.
برای درک بهتر این موضوع یک سناریوی ساده را طرح می‌کنیم، فرض کنید سایت F سایت دیگری با نام X را، به شکل فالو لینک می‌کند و سایت N همان سایت X را به شکل نوفالو لینک می‌کند. از این سناریو ما این استنباط را می‌کنیم که سایت F سایت X را تایید کرده و به آن مقداری اعتبار بخشیده است (این بخشیدن به معنای کم شدن اعتبار از سایت F نیست). سایت N سایت X را لینک کرده و آن را معرفی کرده ولی تایید نمی‌کند و این کار را به موتورهای جستجو واگذار می‌کند. لینک‌های نوفالو به این معنی نیستند که از نظر گوگل غیر قانونی باشند، در واقع لینک نوفالو به این معناست که به گوگل می‌گوید به دنبال این لینک نرود ولی آیا واقعا این‌گونه است؟ آیا گوگل لینک‌های نوفالو را دنبال نمی‌کند؟ در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

ساختار کد فالو در تگ لینک (تگ a)

ساختار لینک‌های فالو یا همان کدهای فالو به شکل زیر است و هر سه لینک زیر هیچ تفاوتی با هم ندارند. استفاده از dofollow صرفا نشان دهنده nofollow بودن لینک است:

ساختار کد نوفالو در تگ لینک (تگ a)

ساختار لینک‌های نوفالو یا کدهای نوفالو به شکل زیر است:

اگر توجه کرده باشید تفاوت لینک فالو با نوفالو صرفا فقط در مقدار اتریبیوت rel است که این تفاوت را فقط می‌توان در کدها دید و در ظاهر مشخص نیست، به این منظور کافی است روی لینک مورد نظر خود کلیک راست کرده و در کروم گزینه inspect و در موزیلا گزینه  inspect element را انتخاب کنید و در قسمت HTML اگر rel را مساوی nofollow دیدید به منظور نوفالو بودن لینک است در غیر این صورت لینک فالو است.

nofollow inspect

پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

یا برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

پیدا کردن کل لینک های نوفالو

پیدا کردن کل لینک های نوفالو

شما می‌توانید از ابزار Nofollow Tool استفاده نمایید بدین‌منظور آدرس صفحه‌ای را وارد نمایید تا لینک‌های نوفالو را نمایش دهد.


از دوستان عزیز خواهشمندیم برای یاری ما درباره مطالب نظرات و پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال فرمائید