این مقاله از سایت گروه طراح ونوس در کرج قصد داریم به بیان مواردی بپردازیم که گمان می رود در سال جدید میلادی بتوانند بر روی وضعیت seo سایت های اینترنتی موثر باشند، البته که یک راهکار مشخص و یکسان برای بهینه نمودن همه ی سایت ها وجود ندارد و هر سایتی دارای شرایط مختص به خود است اما به طور کلی لازم است که هر تکنیک توسط سئو کار یا شخصی که نسبت به وضعیت فعلی سایت اطلاعات کافی دارد و بررسی های لازم را به عمل آورده است، مورد ارزیابی قرار گیرد و تعیین شود که استفاده از آن راهکار تا چه حد برای پیشبرد وضعیت seo مناسب خواهد بود. اگر در حوزه ی وب فعالیت یا مطالعه داشته باشید حتما می دانید که تکنیک های قابل استفاده برایبهینه سازی وب سایت همگی در گذر زمان متغیر هستند و بر اساس نیازمندی ها، انتظارات و شرایط مختلفی که با گذشت زمان پدید می آید، تغییر خواهند کرد؛ بنابراین ضروری است که وب مستران و سئو کاران با تحقیق و مطالعه ی مداوم خود سعی در شناسایی اصول و استراتژی های جدید داشته باشند تا بتوانند به موقع از آن ها استفاده کرده و به ارتقای وضعیت seo کمک نمایند. حتما شنیده اید که بهینه سازی سایت یکی از ابزار های بسیار قوی در زمینه ی بازاریابی و تبلیغات آنلاین می باشد که به طور پیش فرض دارای اثری ماندگار خواهد بود، اما این گونه نیست که نتایج حاصل از پروسه ی سئو در طول زمان ثابت باشد بلکه همه چیز بستگی به شرایط دارد.

ممکن است که سایت شما در حال حاضر با یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کلمات در حوزه ی کسب و کار خودتان در رتبه ی بسیار خوبی از لیست نتایج جستجوی موتور جستجوگر گوگل قرار داشته باشد اما دو ماه بعد ببینید که این رتبه افت کرده است، در این زمان است که باید بررسی کنید که چه موردی باعث وقوع این اتفاق شده است، آیا فرایند پشتیبانی سئو سایت و محتوا نویسی به خوبی انجام نشده، آیا سایت های رقیب توانسته اند با به کارگیری یک تکنیک خاص رتبه ای بالاتر از سایت شما را به دست آورند و یا اینکه استراتژی های گوگل تغییر یافته است؟

جدیدترین تکنیک های بهینه سازی و سئو سایت در سال 2017

در هر صورت بررسی مداوم شرایط سایت در طول مدت زمانی که پروژه ی seo در حال اجرا و یا پشتیبانی می باشد، یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام شود و آگاهی از آخرین تغییرات و جدید ترین استراتژی های google نیز موجب می گردد تا بتوان در زمان مناسب روشی جدید را اتخاذ کرد. رابط وب سعی دارد تا این تغییرات اجتناب ناپذیر را به میزان لازم برای مشتریان و کارفرمایان عزیز شرح دهد تا با اطلاع کامل و کافی از ماهیت پروژه های سئو اقدام به واگذاری پروژه به مجموعه ی ما داشته باشند.

بسیاری از افراد از ما می پرسند که آیا نتایج حاصل از پروسه ی بهینه سازی، با وجود اینکه در گذر زمان با توجه به تغییرات استراتژی های گوگل امکان افت رتبه سایت وجود خواهد داشت، ارزش سرمایه گذاری را دارد،؟ در پاسخ به این عزیزان این نکته را متذکر می شویم که seo سایت یک تکنیک تقریبا ماندگار است که تاثیرات مثبت آن تا مدت های طولانی باقی خواهد ماند و به هر میزان که از تکنیک ها و روش های بهتر و اصولی تری به منظور سئو نمودن یک سایت استفاده شود، تا حد زیادی اثرات مثبت آن ها پایدار تر خواهد بود، هر چند که هر سایتی به پشتیبانی seo نیز نیاز دارد و در این مرحله است که نیازهای جدید ناشی از تغییرات الگوریتم های گوگل را می توان با استفاده از تکنیک های جدید بر طرف نمود و به نوعی از سایت نگهداری کرد. به یاد داشته باشید که مهم ترین هزینه و سرمایه گذاری شما، مدت زمانی است که برای کسب نتیجه از پروژه ی بهینه سازی سایت صرف می شود، زیرا نتایج مورد انتظار در گذر زمان به دست می آید؛ بنابراین برای موفقیت چنین پروژه هایی لازم است که زمان کافی در اختیار باشد تا بتوان با استفاده از روش های اصولی white seo اقدامات لازم را پیاده سازی نمود. آگاهی شخص سئو کار از استراتژی های جدید گوگل و جدیدترین تکنیک های بهینه سازی و سئو سایت باعث می شود که از روش هایی که دیگر به دلیل افراط در به کارگیری آن ها برای google از ارزش اولیه برخوردار نیستند و یا به عنوان تکنیک های متقلبانه شناخته شده اند، استفاده نکند.

برخی از تکنیک های بسیار مهم برای سئو سایت

- میزان کاربردی بودن و سودمند بودن خدمات یک سایت برای بازدید کنندگان، یکی از جدیدترین مواردی است که گوگل به شیوه ی بسیار هوشمندانه ای آن را مورد بررسی قرار می دهد. با این حساب صرفا بازدید بالا، برخورداری از سئو ی خوب و کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو ملاک موفقیت یک سایت نیست و بسیار مهم است که کاربران چه استفاده ای از آن سایت می توانند داشته باشند.

- خلاقیت در تولید محتوا و انتشار حرفه ای

- تبلیغات و پست گذاری های موثر در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، یوتیوب ، اینستاگرام، لینکدین، کانال های تلگرام و ...

- توجه به میزان و کیفیت مجموعه ی کلمات کلیدی ( اصلی و فرعی ) استفاده شده در محتوای صفحات یک سایت

-Mobile friendly بودن صفحات وب ( طراحی ریسپانسیو سایت به منظور نمایش صحیح در انواع موبایل ها و دستگاه های هوشمند )