این روزها بیشتر مردم با استفاده از دستگاه موبایل و اسمارت فون ها به باز کردن صفحات وب سایت ها و جستجو در آن ها می پردازند. با این حال بسیاری از صاحبان وب سایتها فقط از نسخه دسکتاپ برای ارائه محتوا و ارتباط با کاربران استفاده میکنند در حالی که خزنده گوگل نحوه خزش خود را تغییر داده است.

 در نتیجه زمانی که یک کاربر با استفاده از موبایل در حال مشاهده نسخه دسکتاپ سایت شما باشد دچار مشکل اساسی خواهد شد. چون کاربر با استفاده از موبایل در نسخه ای که مخصوص دسکتاپ است و بر اساس الگوریتم آن تنظیم شده، محتوای ناقص و کمتری در مقایسه با نسخه مخصوص موبایل مشاهده میکند.

 بنابراین برای اینکه محتوا و نتایج جستجو در سایت شما مفید تر باشد باید قبل از هر چیز از ایندکس موبایل (نسخه موبایل) برای آن استفاده کنید. ایندکس موبایل فقط مختص به صفحه اول سایت نمی باشد پس باید برای کل صفحات سایت یا برنامه ها، ایندکس موبایل انجام شود. در درجه اول سعی ما بر این است که از ایندکس موبایل ویژه سایت شما برای ارائه محتوای صفحات وب سایت، کاربری آسان و درک بهتر برای کاربران و همینطور بهتر شدن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو استفاده کنیم.


بهینه سازی سایت با استفاده از نسخه موبایل

چند توصیه برای کمک به کسانی که در آغاز راه هستند و میخواهند نسخه ایندکس موبایل سایتشان را انجام دهند:

اگر یک وب سایت داینامیک یا یک سایت پاسخگو دارید که ارائه محتوا آن به کاربر در نسخه موبایل و دسکتاپ یکسان و مشابه است، لازم نیست ساختار سایت را برای ایندکس موبایل تغییر دهید .

اگر پیکربندی سایت شما در نسخه دسکتاپ و موبایل در زمان مشاهده توسط کاربر متفاوت است باید در ساختار ایندکس سایت خود برای موبایل تغییراتی را در نظر بگیرید .

در این مقاله اهمیت طراحی نسخه موبایل وب سایت را دنبال کنید.

از ساختار هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. ساختار همه سایتها درهر دو نسخه موبایل و دسکتاپ، را میتوان با تایپ آدرس سایت و استفاده از ابزار مربوط به ساختار داده های خروجی مقایسه کرد.

در زمان ایندکس کردن اطلاعات سایت در نسخه موبایل از قرار دادن مقدار زیادی نشانه گذاری که ربطی به محتوای اصلی و جزییات سایت ندارند پرهیز کنید.

 از ابزار robot.txt برای ارزیابی نسخه موبایل سایت خود استفاده کنید تا ببینید googlebot به آن دسترسی دارد یا خیر .میتوانید در مقاله چطور سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنیم؟ این فرایند را دنبال کنید.

robot.txt برای ارزیابی ایندکس صفحات موبایل

نیازی نیست لینکهای استاندارد و متعارف سایت خود را تغییر دهید. چرا که شما این لینکها را به عنوان راهنما برای بدست آمدن نتایج مورد نیاز کاربران در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ احتیاج دارید .

اگر وب سایتی دارید که فقط نسخه دسکتاپ آن در موتورهای جستجو تایید شده لطفاٌ ایندکس موبایل آن را هم بررسی و به آن اضافه کنید. چرا که وجود صفحات ایندکس موبایل باعث بالا رفتن بازدید از سایت شما میشود بنابراین میتوانید با سرمایه گذاری درست و دقیق بازدیدکنندگان را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید.

اگر سایت شما فقط نسخه دسکتاپ دارد تیم طراح ونوس آن را برای انواع گوشی های هوشمند بصورت بهینه ایندکس میکند. اگر شما در حال ایجاد یک نسخه موبایل از وب سایت خود هستید به خاطر داشته باشید، یک نسخه دسکتاپ کاربردی و کامل خیلی بهتر از یک نسخه موبایل ناقص و بهم ریخته است. بهتر است که نسخه موبایل سایت خود را تنها زمانی که آماده است و کاملاٌ بررسی کردید ارائه دهید .

در حالی که الویت ما استفاده از ایندکس موبایل برای سایت شما است در همان حال قصد داریم ساختار کلی سایت شما را برای استفاده همه کاربران ( هم کسانی که از نسخه موبایل استفاده میکنند و هم کسانی که از نسخه دسکتاپ استفاده میکنند ) آماده نماییم.

تیم طراح ونوس در روند این تغییرات در کنار شما خواهد بود و آن را بطور جدی همراه شما پیگیری خواهد کرد. ظرف مدت چند ماه، درابتدای کار مقیاس کوچکی از ایندکس موبایل سایت خود را بصورت یک تجربه کاربردی کامل و عالی دریافت خواهید کرد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در این خصوص از طریق انجمن تخصصی یا اطلاعات تماس مندرج در سایت با ما در تماس باشید . پیش بینی تیم طراح ونوس  بر این است که مشاهده نتیجه این تغییرات احتیاج به زمان دارد و ما در طی این مسیر در کنار شما هستیم و اطلاعات شما را در زمینه ایندکس موبایل بروز خواهیم کرد همانطور که سیستم های خود را با تکنولوژی های جدید بروز کرده ایم.



از دوستان عزیز خواهشمندیم برای یاری ما درباره مطالب نظرات و پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال فرمائید