راز سئو

 

هدف اصلی گوگل همیشه شناسایی سایت های اسپم بوده و همچنین به نمایش گذاشتن سایت های واقعی و پر محتوا .
بعد از پشت سر گذاشتن تمام چالش های بروزرسانی ها از سال ۲۰۱۰ با الگوریتم های Caffeine ، پاندا و پنگئن گوگل این بار نوبت پرنده سریع السیر مرغ مگس خوار است و در این بروزرسانی هم هدف اصلی گوگل بهینه سازی نتایج جستجو و نمایش سایت های واقعی و کاربردی می باشد و تا به الان اطلاعات کاملی از این الگوریتم منشتر نشده است اما با توجه به نام انتخاب شده انتظار می رود این بار گوگل سریعتر از قبل عمل کرده و بتواند نواقص های قبلی را برطرف کند .

 

به گفته خود گوگل این الگوریتم از تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۱۳ شروع به کار کرده است اما نوسانات زیادی تا به حال دیده نشده بجز در تاریخ بروزرسانی الگوریتم HummingBird و تغییرات چندانی هم در نتایج جستجو دیده نشده و تنها برخی از سایت ها از نتایج جستجو بدون علت ، هشدار و ناگهانی حذف شده اند .
گوگل در همایش های برگذار شده اعلام کرده است الگوریتم های پاندا و پنگوئن همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد و الگوریتم HummingBird تنها جهت تکمیل نواقص دو الگوریتم پاندا و پنگوئن ارائه شده است و تاثیر چندانی در نتایج جستجو نخواهد داشت .

طبق نمودار ارائه شده توسط سایت الگورو تمام گفته های گوگل تقریبا واقعیت داشته و این بروزرسانی تاثیر زیادی روی نتایج جستجو نداشته است و تنها در همان روز بروزرسانی نوساناتی بود که در روز های بعدی به حالت قبلی و طبیعی خود بازگشته است .

 

 

اموزش سئو

 

بعد از بروزرسانی الگوریتم و اتفاقاتی که افتاده است سوالات و شایعات زیادی در دنیای مجازی منتشر شده است که با توجه به اهمییت این مطالب ، برخی از سوالات در این مقاله مطرح شده است که به بررسی این موارد می پردازیم :
هدف اصلی از این بروزرسانی چه بوده است ؟
طبق گفته های قبلی هدف اصلی گوگل از تمام بروزرسانی های حذف سایت های اسپم و تبلیغاتی بوده است .

 

علت انتخاب نام پرنده مرغ مگس خوار به این الگوریتم چیست ؟
اطلاعات کاملی در این زمینه منتشر نشده است اما انتظار میرود به خاطر سریع بود این الگوریتم نام مرغ مگس خوار به این بروزرسانی داده شده است و مرغ مگس خوار ذاتا پرنده بسیار سریع و زیرکی است .

 

آیا کار پیج رنک به اتمام رسیده است ؟
گوگل اعلام کرده است که هیچ یک از برنامه های کاری قبلی تعطیل نشده است و به این معنا است که PR همچنان جز بهترین فاکتورهای متمایز کردن سایت های خوب از سایت های بد است .

 

چه مدتی است که گوگل از این الگوریتم استفاده می کند ؟
طبق نمودار ارائه شده توسط الگورو و گفته های گوگل ، الگوریتم جدید از تاریخ ۲۱ آگوست شروع به کار کرده است .

 

تکلیف الگوریتم های قبلی گوگل چه می شود؟
الگوریتم های قبلی گوگل همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد و این الگوریتم به صورت مکمل در کنار الگوریتم های قبلی فعالیت خواهد کرد .

 

با این بروزرسانی ، سئو و بهینه سازی بی معنا می شود ؟
این بروزرسانی به هیچ عنوان به سئو و بهینه سازی مربوط نمی شود و فقط جهت تکمیل الگوریتم های قبلی ارائه شده است و تمام تکنیک های سئو پا برجا بوده و سایت هایی که سئو + محتوای قوی دارند همیشه در رتبه بهتری قرار خواند گرفت و جای هیچ گونه نگرانی نیست .

 

آیا این الگوریتم در کاهش و افزایش ترافیک موثر است ؟
امکان کاهش و افزایش ترافیک از الگوریتم جدید می تواند باشد اما نه به صورت دائمی و حتما مواردی دیگر در این مورد مرتبط بوده است و نیز احتمال تغییرات ایجاد شده به دلیل الگوریتم های قبلی که همیشه در حال بروزرسانی هستند خواهد بود .

 

نتیجه نهایی :
نتیجه ای که از این بروزرسانی میتوانیم بگیریم این خواهد بود که گوگل همچنان برای بهتر ظاهر شدن نتایج جستجو فعالیت می کند و سعی دارد که مشکلات و نواقص الگوریتم های قبلی را با بروزرسانی های جدید برطرف کند و این بروزرسانی دلیلی برای از بین رفتن دستگاه های قبلی نخواهد بود و مثل همیشه گوگل به لینک های خروجی قوی و مرتبط و همچنین محتوای قوی تاکید میکند .

___________________


*از دوستان عزیز خواهشمندیم برای یاری ما درباره مطالب نظرات و پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال فرمائید*