نسبت ROI چقدر روی لوکال سئو یا همان “سئوی محلی” اثر گذار است

سئو محلی و ROI

سئو محلی و  ROI دیدگاه نویسندگان کاملا شخصی است. (به استثنا احتمال هیپنوتیزم) و همیشه نمیتوانند دیدگاه های Moz را انعکاس دهند.
در اوایل سال جاری، زمانی که من برای اولین بار از آموزش های پیشرفته سئو محلی خودم نوشتم،از برخی از کاربران که از سازمانهای جستوجوگر اینترنت محلی کار میکردند، پرسیدم بیشتر از آموزش چه چیزی میخواهند. در نتیجه بیشترین موردی که به دست آمد مربوط به ردیابی و گزارش ارزش برای صاحبان کسب و کارهای کوچک بود.

شرکت سئو محلی

 

مشتریانم اغلب از شرکت پیشین خود در جستوجوگرها به من خبر میدهند. و ابراز میدارند که آنها هیچ نظری ندارند که چه چیز در قبال پول شان دریافت میکنند. برخی از شایع ترین شکایات که در این گزارش ها میبینم عبارتند از :
* استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بازاریابی (میزان بازدهی، CTR ،و غیره)
*راهیابی به اطلاعات زیاد
*نشان ندادن تاثیر کار انجام شده بر روی خود کسب و کار (آیا به مشتریان بیشتری دست میابند؟ )

اگر یک صاحب کسب و کار هر ماه صدها یا هزار دلار به شما بدهد، چطور به آنها ثابت میکنید که از آن سود میبرند؟ در مورد این موضوع کاوش های بسیار زیادی انجام شده است.من در آموزش های خود ۶ صفحه را به آن اختصاص دادم. حال میخواهم برخی از راهنمایی های موفقیت آمیز که من برای مشتریان خودم استفاده کردم را به اشتراک بگذارم.

 

۱٫ارسال گزارش خودکار google Analytics را متوقف کنید.

اگر هدف این است که به مشتری سرمایه گذاری شان را نشان دهید، احتمالا با ارسال یک گزارش تجزیه تحلیل در هر ماه به آن دست میابید. گوگل آنالیز یک ابزار قدرتمند است، اما به نظر شما عالی ست زیرا شما یک بازاریاب هستید. در طول سال گذشته ، در بسیاری از از گزارش های ماهانه که من را دچار سرگیجه کرده اند، نگاه کردم- این فقط اطلاعات زیادی ست- به طور متوسط SMB نمیتواند به این گزارشها نگاه کند و دریابد که چگونه میزان گسستن آنها کاهش یافته به طوریکه نشانگر کار خوب شما در سئو ا ست.

 

۲٫ گزارش خود را تبدیل کنید.

صاحبان کسب و کار یا یک شرکت سئو دلواپس چه چیزی هستند؟ نکته این نیست که شما رتبه بندی آنها را برای یکی از ۵۰ کلمه کلیدی افزایش دهید. نه، آنچه برای آنها اهمیت دارد، این است که چقدر کسب و کارهای دیگر را به کسب و کار آنها هدایت میکنید. تمرکز گزارش ارسالی شما به آنها، این باید باشد.

سئو محلی و نسبت ROI

۳٫ برای ردیابی تماس ها از شماره پویا استفاره کنید.

اگر ثبت کردن کار را انجام نداده اید، واقعا توانایی خود را برای نشان دادن ارزش، نابود کرده اید. من یک مشتری SEO یا SEM ندارم که از ردیابی تماس استفاده نکند. من از Call Tracking Metrics استفاده میکنم، اما CallRail یکی دیگر از مواردی ست که به خوبی کار میکند. این به شما این امکان را میدهد که منابع تماس های دریافتی را مشاهده کنید، بر خلاف شماره گیری ردیابی تماس در وب سایت شما، وارد کردن شماره شماره پویا ،انسجام NAP را از بین نخواهد برد.

پاداش در اینجا این است که شامل میتوانید این تماس ها را به عنوان اهداف در google Analytics تنظیم کنید. با استفاده از گزارش صفحه فرود، میتوانید ببینید که کدام صفحات در سایت مسئول دریافت این تماس بودند، به جای گفتن ” مشتری قدیمی من، این صفحه عالی از محتوا را برای شما ایجاد کردم” میتوانید بگویید “مشتری قدیمی من ، این صفحه را به سایت شما اضافه کردم و در نتیجه ۵ تماس بیشتر را به شما دادم”.

۴٫برآورد درآمد
من به یاد دارم که چند سال پیش در یک جلسه Dev Basu از صفحه جست و جوگر در مورد این تاکتیک به من گفت و در آن لحظه ذهنم روشن شد، متعجب بودم که چرا قبلا خودم به این موضوع فکر نکرده بودم.
این یک مفهوم ساده است: از مشتری بپرسید ارزش عمر متوسط مشتریانش چقدر است، بعد از آنها بپرسید که نسبت متوسط بسته شدن آنها در اینترنت چیست. این شماره ها را بردارید و بر اساس تعداد تبدیل ها، میتوانید درآمد را تخمین زده و محاسبه کنید.

 

Formula: Lifetime Value of a Customer x Closing Ratio (%) x Number of Conversions = Estimated Revenue

فرمول: ارزش عمر یک مشتری×نست بسته شدن (%)× تعداد تبدیل=درآمد تخمینی
نکته طلایی : یک گام بیشتر بردارید و به آنها نشان دهید که برای هر دلار که به شما پرداخت میکنند ،آنها را X$ میکنید. بدیهی است، اگر درصد ارزش مشتری بالا باشد ، این افراد برای اهداف ما بهتر هستند .

۵٫نمایش قبل/بعد از تصاویر، نه یک ردگیر رتبه بندی
من عاشق رتبه بندی ردگیرها هستم،من هر هفته زمان خیالی زیادی را دنبال گزارشات در روشنایی محلی برای مشتریانم میگذرانم. با این حال، من معتقدم که رتبه بندی ردیاب ها برای فروشنده گلن بهتر است، نه صاحبان کسب و کار.چند بار شما یک تماس مشتری داشته اید که شما آن را بیرون رانده اید به این دلیل که متوجه کاهش رتبه بندی در کلمات کلیدی شده اند؟ من تصمیم گرفتم این روند را متوقف کنم، اینکه گزارش ماهانه من شامل گزارش رتبه بندی نباشد و هرگز از این تصمیم پشیمان نشدم.
در عوض، اگر میخواهم یک افزایش قابل توجهی را که در نتیجه جستوجو گر ها رخ داده، برجسته کنم، میتوانم این کار را با نشان دادن صاحب کسب و کار، بصری انجام دهم- چیزی که واقعا درک خواهد شد- این جایی است من از تصاویر روشنایی محلی استفاده میکنم ، من میتوانم از لحاظ تاریخی ببینم چگونه SERP در گذشته استفاده میشده در مقایسه با چیزی که در حال حاضر به نظر میرسد.
در پایان، برای نشان دادن ROI شما باید به عنوان صاحب کسب و کار فکر کنید، نه یک بازاریاب. اگر اهداف شما به اهداف صاحب کسب و کار (که معمولا افزایش تماس ها ست) مطابقت دارد ،مطمئن شوید که در گزارش ماهانه شما ، به آنها انتقال داده شده است.

*از دوستان عزیز خواهشمندیم برای یاری ما درباره مطالب نظرات و پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال فرمائید*